Portada > Noticies > Sí, sí, però jo no.

Sí, sí, però jo no.

09-Maig-2023

1956 auf den Markt gebracht, wurde die perfekte gefälschte Rolex Day-Date schnell zur Uhr der Wahl für die Reichen und Mächtigen, was zu seinem Spitznamen führte: „ omega replica Präsident“.

El concepte NIMBY (not in my back yard, no al meu pati del darrere) és molt utilitzat pels ecologistes per descriure aquelles persones que estan d'acord en prendre mesures mediambientals sempre i quan que no els afectin. En seria un exemple clar i proper la ubicació de contenidors de recollida selectiva de residus a les ciutats. Tothom sap que són necessaris i suposen un benefici pel medi ambient però ningú no els vol davant casa seva per les olors i el soroll que genera el seu emmagatzematge i la seva recollida. I perquè introduïm aquest tema? Perquè passa el mateix amb el comerç de proximitat. Tots estem d'acord que la seva existència és beneficiosa i necessària per dinamitzar ciutats, afavorir l’economia local o reduir la contaminació atmosfèrica però no estem disposats a ser nosaltres els qui paguem un preu més elevat pels productes podent-los comprar a una altra població o per internet. Així, no els mantenim si no hi fem compres. Preferim gastar els diners en grans superfícies comercials i magatzems per comprar sovint el que tothom usa o porta. A més a més no ens adonem que comprar-lo fora del nucli comercial ja ens suposa un cost afegit pels quilometres fins a la destinació, l’aparcament o el temps invertit en el desplaçament.

Sí, és veritat que el petit comerç necessita renovar-se i adaptar-se al nous temps (com estem fent tots) però, com ho faran si nosaltres no hi apostem i fem la despesa que els permeti sufragar els costos de l'adaptació? I de qui és el problema? Seu o nostre? I us imagineu passejar per carrers sense comerços? No hi hauria vida als barris.

L'informe de 2017 sobre Ecommerce publicat per IAB Spain mostra les tendències de la compra per internet a Espanya i estableix una clara tendència a l'alça. Pronostica també però una convivència entre ambdues maneres d’adquirir productes (online i offline) atesa la desconfiança i/o desconeixement per part de la població amb bretxa digital i tecnològica.

Lloc de compra

Sigui com sigui els comerços existents han de disposar d’una finestra al món (web i/o xarxes socials) perquè els clients, abans de comprar el que sigui, ara cerquen informació i opinions a Internet de productes, comerços, restaurants i serveis.

Recerca d’informació

ROPO: recerca online per comprar offline / Show-rooming: visita a la botiga per comprar online

Per aquests motius des de l’àrea de Desenvolupament Local hem presentat per aquest any un pla de treball pel comerç de Parets que inclou, entre altres, l’assistir a accions formatives per poder assessorar els comerços en la seva transformació al món digital.

Estigueu doncs atents, participeu de les accions, sigueu proactius i feu arribar propostes, demandes... El nostre objectiu és tenir  un comerç viu i de qualitat al municipi que satisfaci les expectatives tant dels comerciants com dels ciutadants.

Així què? T’apuntes i segueixes comprant als comerços de Parets?

Aquesta web utilitza cookies de tercers per facilitar la seva experiència com a usuari de la web i captar dades estadístiques, amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi de les seves dades de navegació. Si vostè continua amb la navegació, entenem que ens ofereix el seu consentiment per a l'ús de cookies.

Més informació Acceptar